12 Jun 2013

UPAH HAJI RM 1,500








PENDAFTARAN UPAH HAJI 2013 - TIRAM TRAVEL SDN BHD

Kami menyediakan perkhidmatan upah haji (badal haji) bagi ahli keluarga yang telah meninggal dunia atau yang sedang uzur dan tidak mampu melaksanakan ibadah haji dan umrah. Pakej Upah Haji ini meliputi upah haji dan umrah, sijil perlaksanaan ibadah serta cenderati (Al Quran, Sejadah dan Air Zam Zam.

PAKEJ UPAH HAJI INI BERNILAI RM 1500.00 (Harga Semasa)

Pengertian Badal Haji
Badal ertinya 'ganti ' , 'pengganti ', atau yang ' digantikan'. Oleh itu Badal Haji adalah 'menggantikan orang lain dalam melaksanakan ibadah haji kerana adanya halangan tertentu seperti penyakit ,usia tua (uzur) atau kematian bagi melaksanakan kesemua Rukun Islam.

Apa yang disebut dan dikenali dalam masyarakat Melayu sebagai upah haji atau biasanya disebut badal haji adalah termasuk dalam kategori kedua. Iaitu ia berkemampuan mengerjakan haji dari segi kewangan dan syarat-syarat wajib yang lain tetapi tidak sempat melakukan ibadah haji kerana meninggal dunia atau mengalami keuzuran yang tidak memungkinkannya mengerjakan sendiri ibadah haji tersebut.

Dalam kes sebegini, Islam mengharuskan ibadah hajinya dikerjakan oleh orang lain dengan pembiayaannya diambil daripada harta si mati atau orang yang mengalami keuzuran tersebut

RM1500 - UPAH HAJI

RM300 - UPAH UMRAH

RM50 - / NASKAH - WAQAF AL-QURAN

RM500 - AQIQAH DI MAKKAH / MADINAH

CARAYA PENDAFTARAN UPAH HAJI / UMRAH / WAQAF AL-QURAN / AQIQAH

1- ISI BORANG PENDAFTARAN ONLINE
2- BAYARAN MELALUI ATM / KAUNTER BANK - EMAIL SLIP / FAX / WHATSAPP 019-7196116
3- TERIMA RESIT BAYARAN

BUAT BAYARAN KEMUDIAN EMAILKAN SLIP BAYARAN KEPADA : - bahakhi@gmail.com


NAMA AKAUN BANK - TIRAM TRAVEL SDN BHD
Bank Maybank No Akaun – 551016204062
Bank Islam No Akaun – 01014010026756

0 ulasan:

Catat Ulasan

DOWNLOAD